על התכנית:

הפסיכולוגיה לגווניה מייחסת חשיבות רבה לתקופת הינקות והילדות, ובפרט לקשר תקין בין הורה לתינוק. התכנית לפסיכותרפיה הורה-תינוק התפתחה מתוך הנחה שקשר הורה-תינוק הוא מסד חיוני להתפתחות התינוק - ובהמשך הילד והאדם - בכל התחומים. כיום כל גורמי הקהילה הבאים במגע עם תינוקות ועם הורים טריים - בתי חולים, טיפות חלב, מעונות יום, גורמי רווחה ועוד - מודעים לערך המניעתי של פסיכותרפיה בגיל ינקות . מתוך מודעות זו נולד צורך גדל והולך במטפלים, ומטרת התכנית לתת מענה לביקוש בהכשרה מובנית בתחום. הטיפול הפסיכולוגי בתינוק מחייב ידע תאורטי וטכניקה קלינית ייחודיים, הנבדלים מהותית מאלה הנדרשים בפסיכותרפיה רגילה. המטפל נדרש להתייחס בו זמנית להורים ולתינוק ובנוסף, בעוד שההורים מתבטאים מילולית, התינוק מבטא את מצבו וצרכיו רק באופן לא מילולי, כך שתהליך הטיפול כולל פענוח של שפתו.


תנאי קבלה:

התוכנית מיועדת לפסיכולוגיות קליניות, פסיכיאטריות ועובדות סוציאליות בעלות תואר שני קליני העובדות בשרות הציבורי עם מטופלים בגיל ינקות או במקומות עבודה בהם מתכננים לתת שרות לגילאי ינקות. מכל המועמדות נדרש ניסיון מוכח בפסיכותרפיה דינמית תחת הדרכה והתנסות בטיפול אישי בגישה פסיכודינמית בעבר או בעת ההרשמה.




מבנה הלימודים:

הלימודים כוללים 24 מפגשים במהלך שנת לימודים אחת. כל מפגש כולל שלושה סמינרים, שניים תאורטיים ובשלישי הדרכה בקבוצות קטנות. עבודה מעשית בהיקף של שני טיפולים בו זמנית תתקיים במקום העבודה של כל תלמידה. על מנת לקבל תעודה על סיום הכשרה בפסיכותרפיה הורה-תינוק מטעם המכון לגיל ינקות במרכז הבינתחומי הרצליה על התלמידה לקיים טיפולים לאורך השנה, להשתתף  בלפחות 80% מהשעורים ולהגיש עבודת סיכום טיפול שתתאר תהליך טיפולי על היבטיו התאורטיים והקליניים.