לימודי התמחות בפיתוח משחקי מחשב ומדיה אינטראקטיבית

מנהל אקדמי: פרופ' אריאל שמיר

 

תכנית ההתמחות מבוססת על תכנית הלימודים הרגילה לתואר ראשון במדעי המחשב, והיא ניתנת במסגרתו. הסטודנטים לומדים את כל מקצועות החובה במדעי המחשב בבית הספר אפי ארזי כמו במסלול הרגיל.  

 סטודנטים ילמדו את הקורסים הניתנים במסגרת ההתמחות בשנה השנייה והשנה השלישית ללימודיהם. סטודנטים שיסיימו את ההתמחות יקבלו תעודה המציינת את ההתמחות הייחודית שאותה השלימו.

במסגרת ההתמחות ממירים הסטודנטים את 4 קורסי הבחירה במדעי המחשב ב-4 קורסים  בנושא משחקי מחשב כדלקמן:
מתוך רשימה מספר 1 יש לבחור קורס בחירה אחד -  שהופך להיות קורס חובה עבור ההתמחות.
מתוך רשימה מספר 2, שהיא רחבה יותר, יש לבחור שני קורסי בחירה נוספים של ההתמחות.

מלבד זאת על הסטודנטים להגיש פרויקט מעשי בנושא משחקי מחשב בבית הספר למדעי המחשב. פרויקט זה יחשב לקורס הבחירה הרביעי של הלומדים בהתמחות. 
הסטודנטים מתבקשים להירשם לתכנית בסוף שנה א, אולם כל סטודנט אשר יעמוד בדרישות התכנית יוכל לקבל את התעודה המציינת את ההתמחות במשחקי מחשב.

 

תכנית ההתמחות:

1. חובה בהתמחות לבחור אחד מתוך הקורסים הבאים:

  • סדנת INGAME לפיתוח משחקי מחשב
  • פיתוח אפליקציות אינטרנט ניידות
  •  עיבוד תמונה ויישומים במובייל

 

2. קורסי בחירה: שני קורסי בחירה במדעי המחשב מתוך:

  •  אחד מהקורסים למעלה (שעדיין לא נבחר בסעיף 1)
  •  ראיה ממוחשבת 
  • פיתוח עבור מחשוב ענן
  • הנדסת תוכנה בעזרת Design Patterns
  •  סמינר בזיהוי ויזואלי של עצמים
  •  פיתוח עבור מחשוב ענן
  • סמינר מתקדם בגרפיקה ממוחשבת
  • דחיסת קול ותמונה
  • מבוא ללמידה חישובית (*)
  •  סדנא: ישומיי ראיה ממוחשבת (*)
  •  עיבוד תמונה (*)
  •  סמינר בויזואליזציה ובאינטראקציה (*)
  •  גרפיקה מתקדמת ומידול גיאומטרי (*)
  •  גיאומטריה חישובית (*)
  • עיבוד וידאו (*)
  •  מבוא לעיבוד אותות דיבור (*)
  • קורס בחירה אחר של מדעי המחשב באישור המנהל האקדמי של התכנית (פרופ' אריאל שמיר).

(*) הקורס לא יינתן השנה, ניתן בעבר וצפוי להינתן בעתיד.

 

3. פרויקט בבית הספר למדעי המחשב בהיקף של 3 נ"ז בנושא משחקי מחשב. השתתפות בסדנא של MiLab בבית הספר לתקשורת יכולה גם היא להחשב כפרוייקט להתמחות במשחקי מחשב.

יתכנו שינויים במבנה התכנית שיחייבו גם את אלה שנרשמים השנה.